utorak, 26. listopada 2010.

Pastore: Učio sam igrati nogomet gledajući Arsenal

Argentinski nogometni biser, 21-godišnji Javier Pastore iz Palerma, otkrio je u intervjuu za britanski FourFourTwo da je vještine igranja svladavao gledanjem utakmica Barcelone i Arsenala…

Karijeru je Pastore počeo u mladoj, a potom i seniorskoj momčadi Talleresa, a u sezoni 2008/09 igrao je na posudbi u Huracanu. U ljeto 2009. godine Palermo ga je doveo i potpisao s njime petogodišnji ugovor uz odštetu od oko 8 milijuna eura. Pokazalo se da je to bio briljantan potez, jer mogao bi sicilijanski klub njegovom prodajom financijski profitirati gotovo deseterostruko!

Talijanska internet-stranica Datasport.it izvijestila je nedavno da je Chelsea spreman ponuditi koliko je predsjednik Palerma Maurizio Zamparini tražio za Pastorea, a to je 50 milijuna eura. No, Zamparini je navodno već digao cijenu za dodatnih 20 milijuna. Uz Chelsea, spominjali su se i mnogi drugi veliki klubovi zainteresirani za transfer, poput Bayerna, Barcelone i Milana.

FourFourTwo piše kako je Zamparini poručio da je mladi nogometni dragulj nedodirljiv.

- To me čini ponosnim. Stvarno se osjećam kao kod kuće u prekrasnom gradu Palermu. Želim ostati u klubu i nastaviti stjecati iskustva igranja u Seriji A. Osjećam da sam jako napredovao već u prvoj sezoni, a nakon toga sam iskusio i nastup na Svjetskom prvenstvu. Ove sezone želim biti još bolji u prvenstvu i stjecati nova iskustva kroz Europa ligu.

Kaže da kao klinac nije sanjao dres s brojem 10 na leđima.

- Nositi desetku uopće i nije bila moja ideja. Kao klinac od devet ili deset godina nikada nisam igrao na pravom terenu, samo na ulici ili po parkovima. Kada su me pozvali na probu u Talleres, tata mi je rekao: ''Ako te tamo pitaju na kojoj poziciji igraš, reci im da si vezni igrač. Ti njima lijepo reci da si broj 10.'' Eto, poslušao sam tatu.

Ostalo je povijest. Još nekoliko crtica iz dana u Argentini...

- Uživao sam gledati Barcelonu ili Arsenal zbog stila igre koji su njegovali. Naš trener u Huracanu Angel Cappa uvijek nam je govorio da gledamo njihove utakmice na televiziji. Znao bi nam uoči utakmice reći: ''Želim da danas igramo kao Wengerov Arsenal''. Stoga smo proučavali ''topnike'', njihova brza dodavanja, način kretanja na terenu, njihovu nogometnu koncepciju.

U Italiji ga mnogi uspoređuju s Kakom.

- To je baš pravi kompliment. Moj idol je, doduše, bio Riquelme, ali uvijek sam nastojao kopirati Kakin stil igre. On nije klasična desetka, voli ići u napad i igrati okomito prema suparničkom golu. Lijepo je čuti usporedbe s Kakom, pa makar dolazile i samo od novinara.

Odlike pravog playmakera su...

- Vizija i jednostavna rješenja. Morate donositi brze odluke. Uživam kada kreiram šansu suigračima, asistiram im dobrim dodavanjem. U Argentini mnogi klubovi igraju u sustavu 4-3-1-2, idealnom za pravu desetku koja je tada spona između vezne linije i napada. Tada često morate igrati leđima prema golu, a onda se brzo okrenuti i gurnuti pravi pas suigraču. U Europi se od playmakera puno češće traži da djeluje s krilne pozicije. U sustavu 4-2-3-1 igrate licem prema golu, a u kreaciji sudjeluje više igrača.

Pastore je bio najmlađi igrač u Maradoninoj selekciji na Svjetskom prvenstvu u Južnoafričkoj Republici. Tijekom Mundijala je napunio 21 godinu.

- Što mogu reći, bilo je to ostvarenje sna. Niti sam nisam vjerovao u kakvoj sam se skupini igrača našao, s Maradonom kao izbornikom. Čovjekom čiji savjet mladom igraču toliko puno znači. Fantastično iskustvo.

Maradona je jednom rekao da Pastore dribla kao da je već nastupio na četiri ili pet Svjetskih prvenstava.


- Diego je takav, ulio mi je puno samopouzdanja. Krasno je od njega čuti takve komplimente, pa zna se što je on napravio u nogometu. Puno je sa mnom razgovarao na treninzima reprezentacije. Osjećao sam se vrlo ugodno u argentinskoj vrsti i nisam osjećao nikakav pritisak.

Naravno, neizbježno je bilo i pitanje o Lionelu Messiju.

- Leo je najbolji igrač na svijetu. Uvijek je lakše igrati uz takvog fenomenalnog igrača. Uspostavili smo dobar odnos na treninzima. Osjećao sam se počašćen što sam mogao dijeliti igralište i svlačionicu s Messijem. Nije on samo igračka veličina već i jako dobra osoba.

Nema komentara:

Objavi komentar